Wrap (naleśnik) z lnu

wrap z lnu
wrap (nalesnik) z lnu

Pamiętacie nasz przepis na krakersy z lnu? Wystarczy użyć większą masę i upiec ją na petelni niczym naleśnka, a otrzymamy pyszny lniany wrap, który z powodzeniem zastąpi kanapkę. Takie wrapy (zawijasy) świetnie sprawdzają się w podróży, pracy i szkole. Zdrowy wrap wypełniamy pastą ze słonecznika, czarnej fasoli, humusem, awokado, marchewką, buraczkami czy ogóreczkiem i otrzymujemy wysokobiałkowy, bogaty w zdrowe kwasy tłuszczowe posiłek. Wystarczy wrapa zawinąć w papier śniadaniowy i zabrać ze sobą gdziekolwiek będziemy (np. górskie wędrówki).

wrap (nalesnik) z lnu
wypełniany wrap lniany i krakersy lniane
SKŁADNIKI
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

Postępujemy w taki sam sposób jak w przepisie na krakersy lniane. Różnica polega na sposobie smażenia. Kiedy mamy już gotową śluzowatą masę postępujemy z nią tak jak przy smażeniu naleśników.

  1. Na patelnię dajemy łyżkę tłuszczu kokosowego i wylewamy masę lnianą – ważne, aby była gruba bo w przeciwnym razie mogą tworzyć się dziurki (to dzięki grubej masie wrap będzie sprężysty i nie będzie się łamał).
  2. Jednego wrapa (naleśnika) smażymy około 20-30 minut (wystarczy w jednej strony) do momentu aż dobrze stężeje i łatwo będzie odchodził od patelni.
wrap z lnu
wrap (nalesnik) z lnu z pastą słonecznikową, awokado, marchewką i szczypiorkiem
wrap z lnu
wrap (nalesnik) z lnu z pastą słonecznikową, awokado, marchewką i szczypiorkiem zawinięty w papier śniadaniowy

Wrapy przekładamy na talerz, wypełniamy dowolną zawartością (np. startą marchewką lub buraczkami, pokrojonymi w paski ogórkami, szczypiorkiem, awokado, jajkiem i smarujemy pastą lub humusem), zawijamy i przekrajamy na pół. Zawijamy w papier śniadaniowy i w drogę 😉

3 przemyślenia nt. „Wrap (naleśnik) z lnu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *