Pasta ze słonecznika

pasta ze słonecznika
pasta ze słonecznika

Super prosta pasta z słonecznika łuskanego jest bardzo łatwa i szybka w przygotowaniu (nie licząc czasu potrzebnego na namoczenie pestek). Potrzeba do niej w zasadzie oprócz słonecznika jeszcze czosnku, cytryny , oliwy i soli morskiej (w wersji dla dzieci rezygnujemy z czosnku i soli). Pasta ze słonecznika łuskanego nie tylko zawiera cenne kwasy tłuszczowe, duże ilości witaminy E (potrzebnej dla zachowania młodości skóry), B1 (ułatwiającej trawienie węglowodanów) oraz aminokwasy, ale również smakuje dobrze. Świetnie nadaje się jako pasta do chleba z quinoa i kaszy jaglanej, zdrowy dip, który może być alternatywą dla humusu z ciecierzycy podawany na przyjęciach, lub zabieramy do pracy czy szkoły i bez wyrzutów sumienia zjadany z marchewką, ogórkiem lub nacią selera. Jeśli dodamy do niego więcej oliwy z oliwek lub oleju z sezamu może również posłużyć jako sos do polewania warzyw.

pasta ze słonecznika
pasta ze słonecznika
SKŁADNIKI
  • szklanka słonecznika łuskanego bio
  • łyżeczka soku z cytryny
  • 1/4 szklanki oleju sezamowego, kokosowego lub oliwy z oliwek
  • 1/4 wody
  • ząbek czosnku (alternatywnie)
  • szczypta soli morskiej
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA
  1. Słonecznik łuskany namaczmy na 4 godziny w letniej wodzie.
  2. Po tym czasie odsączamy słonecznik, przekładamy do blendera i dodajemy pozostałe składniki.
  3. Miksujemy co jakiś czas zatrzymując urządzenie i ściągając  szpatułą słonecznik, który będzie osadzał się na ściankach.
  4. W zależności od tego jaką chcemy uzyskać konsystencję, dodajemy więcej wody i oleju.
  5. Pastę z słonecznika przechowujemy w lodówce w szkalnym naczyniu do kilku dni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *