Pasztet soczewicowy z quinoa i suszonymi pomidorami

pasztet soczewicowy z quinoa i suszonymi pomidorami
pasztet soczewicowy z quinoa i suszonymi pomidorami

Mimo, że wiosna w pełni i raczej wolimy chłodniejsze potrawy, to jednak właśnie w tym okresie, wg kanonicznej medycyny chińskiej, powinniśmy zadbać o wewnętrzny żar (czy też jang) . Dlatego również wtedy sięgamy po potrawy z piekarnika. Prosty do przygotowania pasztet z soczewicy z ziarnem quinoa i suszonymi pomidorami stanowi bazę dla różnych pasztetów, które można łączyć ze śliwkami suszonymi, pestkami, orzechami, etc.

Przepisy na pasztet z soczewicy można znaleźć we wszystkich książkach poświęconych makrobiotyce, lub kuchni wegetariańskiej. Natomiast bez soczewicy nie można wprost wyobrazić sobie zrównoważonej dietey wegetariańskiej. Soczewica jest pełnowartościowym warzywem strączkowym, który dostarcza organizmowi protein, błonnika oraz węglowodanów złożonych, które powoli uwalniane sprawiąją, że przez długi czas nie odczuwamy głodu. W połączeniu z wysokobiałkowym ziarnem quinoa, złamanym smakiem suszonych na słońcu pomidorów i przypraw, pasztet soczewicowy stanowi idealną pastę do chleba, lub jako białkowy wsad do głównych dań. Taki pasztet świetnie sprawdza się w połączeniu z kiszonymi ogórkami, umeboshi lub kapustą kiszoną, a także niepasteryzowaną pastą miso.

pasztet soczewicowy z quinoa i suszonymi pomidorami
pasztet soczewicowy z quinoa posmarowany miso
SKŁADNIKI
  • 4 szklanki ugotowanej soczewicy brązowej bio (może również być zielona lub czarna)
  • 2 szklanki ugotowanych ziaren quinoa bio
  • 2 duże garście suszonych pomidorów bio przed namoczeniem
  • 3 średniej wielkości cebule ekologiczne
  • 2 ząbki czosnku ekologicznego
  • sól morska
  • łyżeczka kminku
  • łyżeczka majeranku
  • łyżeczka rozmarynu
  • łyżeczka pieprzu
  • 1/2 łyżeczki chilli (opcjonalnie)
  • olej rzepakowy lub sezamowy z pierwszego tłoczenia do podduszenia warzyw
  • biały sezam bio do posypania
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA
  1. Suszone pomidory namaczamy w ciepłej wodzie około 10 minut.
  2. W tym czasie rozgrzewamy tłuszcz na patelni i dodajemy pokrojoną cebulę i czosnek. Dusimy pod przykryciem do uzyskania złotego-szklistego koloru.
  3. Ugotowaną soczewicę (jeśli nie wiemy jak gotować strączkowe, tutaj jest przepis), ziarno quinoa, cebulę, czosnek i pomidory łączymy razem i doprawiamy przyprawami. Miksujemy. (Jeśli chcemy, aby pasztet był gładki miksujemy około 1-2, w przeciwnym razie będziemy mieli widoczne oczka).
  4. Wykładamy formkę papierem do pieczenia i przekładamy do niej pasztet. Posypujemy sezamem i białym w rozgrzanym do 180C piekarniku zapiekamy około 45 minut.
  5. Pozostawiamy do ostygnięcia na kilka godzin (lub noc) i dopiero potem kroimy.

2 przemyślenia nt. „Pasztet soczewicowy z quinoa i suszonymi pomidorami

  1. Wczoraj zrobiłam ten pasztet i wyszedł przepyszny. Bardzo proszę o więcej przepisów, bo są naprawdę świetne 🙂

    1. Bardzo nam miło 🙂 Zachęcamy w takim razie do częstrzego odwiedzania bloga, a my postaramy się o stały napływ jeszcze gorących i pachnących przepisów 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *